Flad Mave

 

Planken er en af de mest populære øvelser i fitnesscentret, og den syner måske simpel, men det er den ikke, fortæller forfatter og personlig træner Anna Bogdanova, der snart er aktuel med bogen “Timeglasfigur på 9,5 uge”.

»Mange laver ikke planken rigtigt. I stedet for at bruge deres muskler til at holde kroppen oppe og stabil, hænger de i deres ledbånd, hvilket betyder, at de risikerer at få ondt i for eksempel lænden,« siger hun og fortæller, at hvis du kan ligge i planke i over 30 sekunder er det sandsynligt, at du ikke laver den rigtigt, fordi en veludført planke simpelthen er for hård at ligge i i længere tid.

Men hvordan laver du så en veludført planke?

»Mange siger at du skal trække navlen ind, men det skal du ikke. Du skal spænde aktivt op i hele kroppen: Balder, bækkenbund, coremusklerne, ryg, skuldre og så videre. Som hvis du var klar til at få karatespark hvor som helst på kroppen. Og hold så planken 5, 10 eller 15 sekunder. I hvert fald ikke mere end 30, for så er risikoen, at du begynder at hænge i dine led, og så gør planken intet for dine muskler, siger hun, der mener, at planken er en god øvelse for begyndere ud i træningens univers.«

»Når du laver den rigtigt, får du en god kropsfornemmelse, fordi du lærer at aktivere dine muskler på den rigtige måde, så de arbejder sammen, hvilket er vigtigt at kunne, når du skal lave andre øvelser, siger hun, der anbefaler, at du, når du har fået styr på planken, kaster dig over mere dynamiske øvelser, hvor du får trænet kroppen, mens den er i bevægelse.«

»Det er jo den måde vi belaster vores krop på til daglig og derfor giver det også god mening, at vi træner på den måde.«

Baglår og balder:
Visualiser følgende: Du har en femmer placeret mellem balderne, klem sammen om den. Så træner du også styrke i bagsiden af kroppen, når du laver planken.

Armene:
Pres albuer eller hænder, hvis du står på dem, væk fra gulvet, derved kommer der aktivitet i overkroppen.

Maven:
Forestil dig, at du får en mavepuster, så trækker de inderste tværgående mavemuskler sig automatisk sammen.

Alternativ til planken:
Lav walkouts, hvor du starter stående og så bøjer dig ned og går ud i en planke, men gå så langt ud, du kan med hænderne. Hold den der, så længe du kan, og gå så tilbage med hænderne. Husk at spænde hårdt i balderne ved at trække halen ind under dig i udstrakt position.

FacebookDel

Afrikansk mango

Mange kender til den eksotiske mangofrugt med det gule søde frugtkød. Afrikansk mango er en sort af denne frugt, som vokser i det vestlige Afrika. Det der er anderledes ved denne sort i forhold til de mangofrugter man kender, er at denne afrikanske mango har en masse frø i midten. Disse frø er utrolig proteinrige og det er ekstraktet fra disse frø, som udgør dette banebrydende kosttilskud. Udover at være proteinrig, har den afrikanske mango også et meget højt fiberindhold, som kan fremme sundheden i kroppen.

I flere århundrede har de indfødte i Cameroun, Afrika, indtaget afrikansk mango for sine bemærkelsesværdige energistyrkende og sundhedsfremmende egenskaber. For nylig har forskning opdaget denne fordelagtig frugt og fremstillet et kosttilskud, Afrikansk Mango Extreme, som naturligt og effektivt leverer alle disse gode fordele i en simpel og let-anvendelige formular.

 

Hvorfor er Afrikansk Mango Extreme godt?

african mango results

Dette ekstrakt er et naturligt tilskud, som er baseret på et af de højeste mg. af rent ekstrakt fra afrikansk mango på markedet. Kosttilskuddet er fyldte med en masse gode fordele, som kan fremme kropslig sundhed, velvære og energi. De bedste ved Afrikansk Mango Extreme er at det;

  • Øger energiniveauet: denne fugt er kendt for at kunne fremme et sundt og stabilt energiniveau. Derfor kan dette tilskud med rette, anvendes til at effektivisere hverdagen og til at få mere energi til styrke- eller konditionstræningen.
  • Forbedrer samlet sundhed: Afrikansk Mango Extreme er også kendt for at kunne stabilisere blodsukkeret og kolesteroltallet.
  • Appetitreducerende: ved at fremme et stabilt blodsukker, har det også en sund effekt på appetitfølelsen. Afrikansk Mango Extreme kan virke regulerende på appetitfølelsen, så man undgår sukkerholdige mellemsnacks.

 

Er der nogle bivirkninger?

Indholdet i Afrikansk Mango Extreme er 100 % naturligt uden unødvendige tilsætningsstoffer og der er ikke registreret nogle bivirkninger ved dette tilskud.

Det anbefales dog altid at man konsulterer egen læge før man starter med at tage Afrikansk Mango Extreme, hvis man i forvejen tager andet medicin.

 

Køb Afrikansk mango her hos body-stuff.dk i denne fantastisk slankepille